Din luna iunie a acestui an şi până în prezent, dansul contemporan românesc a fost absent de pe scenele bucureştene. Acesta ar fi poate unul dintre motivele pentru care Sala "George Constantin" a Teatrului "Nottara" a fost plină până la refuz, pe 1 decembrie, la Seara de dans în care au fost prezentate două piese de Ana Cătălina Gubandru şi o a treia în coregrafia Andreei Căpitănescu. în faţa scenei s-a stat şi pe jos, turceşte, iar publicul era nouăzeci şi nouă la sută format din tineri. Dansul contemporan are de acum publicul său, fidel şi constant, care şi-a format ochiul şi a deprins gustul pentru acest fel de mişcare de dans.
Cele două tinere dansatoare şi coregrafe, Andreea Căpitănescu şi Cătălina Gubandru au numai douăzeci şi trei de ani, sunt amândouă absolvente ale Liceului de Coregrafie "Floria Capsali" din Bucureşti şi ale Universităţii de Artă Teatrală şi Cinematografică "I. L. Caragiale", Secţia Coregrafie, pe care au absolvit-o în acest an, la clasa conf. univ. Raluca Ianegic. Tot amândouă sunt angajate la Compania "Orion Balet", Andreea Căpitănescu dansând însă şi la Teatrul de Operetă "Ion Dacian" şi, în acelaşi timp, fiind şi profesoară de dans contemporan la Liceul de Coregrafie "Floria Capsali" şi preparator la UNATC, Secţia Coregrafie. Pe lângă tot ce au putut acumula în şcolile urmate şi în care acum, iată, încep să instruiască la rândul lor pe alţii, cele două coregrafe au participat la multe ateliere susţinute de coregrafi români şi străini de dans contemporan, au colaborat la spectacole ale unora dintre ei şi au început să creeze ele însele, încă din anii studenţiei.
Universul în care face investigaţii artistice Ana Cătălina Gubandru, aşa cum se conturează el prin cele două lucrări prezentate la Teatrul "Nottara", este aproape în exclusivitate cel feminin. în piesa Punct şi de la capăt, interpreţii ei, Valenti