Zara, Intersport, Jeff de Bruges, Promod, Golden Lady, Oxette sunt numai cateva dintre marcile internationale care au folosit franciza pentru a intra pe piata romaneasca.
CATALIN BUDESCU
COMPETITIE. Marile lanturi de magazine si-au deschis reprezentante si in Romania Aparuta destul de timid in anii anteriori in economia romaneasca, franciza a luat amploare in acest an, datorita dezvoltarii economice si a intelegerii acestei metode comerciale, dar si datorita dorintei francizorilor straini de a patrunde si pe piata din Europa de Est.
NOUTATI. Anul 2004 a adus pe piata locala si cateva marci de renume si talie internationala: Happy Food - Italia - fast food, Coka Club - Italia - produse de intretinere si bronzare, Jeff de Bruges - Franta - ciocolaterie, Ticket Com - Franta - publicitate neconventionala, Intersport - Italia - produse sport, Zara - Spania - moda barbati si femei, Promod - Franta - moda femei, Golden Lady - Italia - ciorapi de dama, Mobil Affiche - Franta - publicitate si Oxette - bijuterii. Toate aceste companii au folosit franciza pentru a-si promova produsele, serviciile si conceptele pe piata din Romania.
In cursul acestui an, franciza ca strategie de dezvoltare a fost adoptata de companii romane precum: Tina R - confectii pentru dama, Acces Press - distribuitor de presa, Rodipet - distributie presa si carte. RomTelecom - Abonamentele vor fi mai scumpe cu 40% Compania de telefonie fixa RomTelecom a propus Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) majorarea, in 2005, in medie cu 39,7%, la abonamentele pentru persoanele fizice, precum si scaderea tarifelor pentru unele convorbiri cu 3,4% pana la 10%. "Propunerea RomTelecom se afla inca in studiu, pana la finele anului vom lua o decizie in acest sens", a declarat, ieri directorul directiei economice a ANRC, Radu Tudorache. RomTelecom vizeaza ma