Organizata de Consiliul Rectorilor din Germania (HRK) si finantata de Ministerul Educatiei si Cercetarii din Germania, Bursa Universitara Germano-Romana a reunit la Leipzig, la inceputul saptaminii trecute, un mare numar de reprezentanti ai universitatilor din Romania si Germania. Principalele teme abordate au fost situatia si perspectivele dezvoltarii universitare din Germania si Romania, structura si reformele actuale ale sistemului universitar din cele doua tari, reforma invatamintului superior in raport cu cerintele procesului Bologna, precum si stadiul si perspectivele cooperarii universitare germano-romane. Atit in interventiile incluse in program, cit si in discutiile libere care au urmat, majoritatea participantilor au subliniat necesitatea elaborarii unor programe de studii comune care sa dea studentilor posibilitatea de a obtine diplome duble, recunoscute atit in Romania, cit si in Germania.
S-au auzit la Leipzig, in aceste doua zile, pledoarii interesante pentru experimentarea unor forme noi de colaborare intre universitati diferite, prin dezvoltarea unor module comune intre doi (sau mai multi) parteneri universitari, astfel incit diplomele obtinute de studenti sa poata beneficia de recunoastere dubla, tripla sau chiar quadrupla, avansindu-se ideea infiintarii unor comisii de examinare alcatuite din reprezentanti ai tuturor universitatilor implicate. Alte aspecte intens dezbatute au fost cele legate de finantarea invatamintului superior si de sistemul asigurarii calitatii in cadrul procesului didactic, in conditiile amplificarii autonomiei universitare. Domnul Peter Gaehtgens, presedintele Consiliului Rectorilor din Germania, a subliniat ca autonomia universitara inseamna, in primul rind, independenta din punct de vedere decizional, independenta fata de vointa Ministerului Educatiei, si nu independenta financiara, chiar daca identificarea uno