CRACIUN FERICIT! Tot mai multi oameni din orasele mari au decis sa-si faca cumparaturile pentru acest Craciun din hypermarketuri sau supermarketuri. In ultima saptamana, acestea au devenit adevarate furnicare. DANIELA IVAN
COZI. Cel mai bine vandut aliment este in aceste zile carnea de porc. Fara sarmale sau carnati, romanii nici nu concep masa de Craciun Craciunul este o afacere pentru toti comerciantii mai mici sau mai mari. Fiecare isi face calcule si strategii cum sa obtina cat mai mult din banii pe care oamenii ii cheltuiesc de Craciun. Hypermarketurile mizeaza ca-si vor rotunji cifra de afaceri de pe urma Sarbatorilor de iarna cu peste 30 de procente. Spre exemplu, cele patru hypermarketuri Carrefour se asteapta la o cifra de afaceri mai mare cu 30-70% in decembrie fata de o luna obisnuita, spun oficialii grupului.
PRODUSE. Vanzarile mari se obtin la produsele de sezon. "Cele mai cautate marfuri in aceasta perioada sunt cadourile, brazii, ornamentele de brad, jucariile, alimentele care alcatuiesc masa festiva a romanilor: oua, faina, fructe, carne de porc si ornamentele pentru masa - pahare, fete de masa, servetele decorate, precum si decoratiunile pentru casa", ne-a declarat conducerea Carrefour. In top se mai afla si cozonacii. Mai mari, mai mici, mai bogati, mai saraci prin compozitie exista cozonaci pentru toate gusturile. Oferta pleaca de la 25.000 de lei si ajunge pana la 100.000 de lei cozonacul. Insa, cine doreste sa puna pe masa un cozonac Pandoro trebuie sa scoata din buzunar circa 439.000 lei/kg. Pentru pofticiosii cu mai putini bani exista si cutii de 100 de grame care se vand cu 43.990 de lei. Bomboanele sunt si ele bine vandute.
MARKETING. Lupta pentru atragerea de bani este dura. Hypermarketurile reputeaza un mare succes deoarece dezvolta strategii de marketing sofisticate pentru atragerea de clienti. Tombole, la care