Societatile in leasing au inceput sa introduca optiunea contractelor in lei. Acestea inseamna o dobinda mai mare perceputa de creditori, precum si simplificarea operatiunilor. Clientii, in schimb, nu au nici un avantaj. Ei va trebui sa scoata mai multi bani din buzunar.
Acest tip de contract este mai dezavantajos, desi cumparatorul este tentat, pentru ca orice contract in lei pare mai usor de calculat, recunoaste un oficial din sectorul leasingului. Dobinda este in prezent variabila, astfel ca rata de leasing scade odata cu infiatia.
Unele societati propun insa introducerea dobinzii fixe, care le-ar aduce profituri si mai mari pe termen lung.
Ce inseamna introducerea leasingului auto in lei? O crestere a valorii ratei ce trebuie achitata lunar din cauza dobinzii de referinta, care este mult mai mare decit dobinda la valuta si care este variabila in functie de inflatie.
“Contractele de leasing in lei vor avea dobinda variabila, ceea ce automat nu ii va mai permite cumparatorului sa-si faca un calcul limpede”, a declarat Adriana Ahciarliu, secretar general la Asociatia de Leasing Bancar.
Alt dezavantaj al creditului in lei este faptul ca nu mai sint acoperite costurile aferente inflatiei, cum se intimpla in cazul contractelor in valuta, a adaugat Adriana Ahciarliu.
Una dintre bancile ce acorda acest tip de contract in lei este Volksbank. Aceasta a lansat o promotie in decembrie, in care o Dacia este contractata cu un avans de 10%, pe o perioada de maximum 3 ani, rata lunara fiind de 4.600.000 de lei cu rata dobinzii de 20% pe an.
Rata fluctueaza de la o luna la alta in functie de dobinda de referinta a bancii.
“Avind in vedere ca dobinda in lei este mult mai mare ca la valuta, acest tip de contract este mai dezavantajos, desi cumparatorul este tentat, pentru ca orice contract i