Volumul total al cheltuielilor pe care Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) le va efectua, anul viitor, in cadrul activitatii de privatizare se va ridica la 275,1 miliarde lei, din care sase miliarde lei vor fi costuri legate de dizolvarea voluntara si lichidarea unor societati.
Conform propriului buget de venituri si cheltuieli privind activitatea de privatizare pe anul 2005, MTCT va cheltui 5,6 miliarde lei pentru plata onorariilor consultantilor, agentilor de privatizare sau firmelor de avocatura, precum si pentru pregatirea si realizarea privatizarii societatilor comerciale.
Alte 4,8 miliarde lei sunt estimate sa fie cheltuite pentru rapoarte de evaluare in procesul de privatizare si postprivatizare (expertize, cautiuni, evaluari in litigii, onorarii executori judecatoresti, documentatii pentru obtinerea avizului de mediu), la care se adauga 6 miliarde lei pentru dizolvarea voluntara si lichidarea unor societati comerciale.
Bugetul de venituri si cheltuieli al MTCT nu prevede fonduri cu care ministerul ar participa la majorarea capitalului social al unor societati comerciale, dar estimeaza 11 miliarde lei ca sume platite efectiv cumparatorilor, reprezentand daune suportate ca urmare a garantiilor acordate in contractul de vanzare-cumparare de actiuni si/sau cheltuieli pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de cumparator, precum si pentru despagubirile cuvenite. Veniturile din privatizare pentru 2005 sunt estimate de MTCT la acelasi nivel cu cel al cheltuielilor, respectiv 275,1 miliarde lei, din care 195 miliarde lei vor fi obtinute din privatizare iar 80 miliarde lei, din dividende.
Volumul total al cheltuielilor pe care Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) le va efectua, anul viitor, in cadrul activitatii de privatizare se va ridica la 275,1 miliarde lei, din care sase