"Bogat si ministru" isi incepe in aceste zile cariera, trecand pe linie moarta modelul "sarac si cinstit" care nu s-a dovedit unul de mare succes nici pe la noi, nici in alta parte. Calin Popescu Tariceanu incearca in aceste zile sa mute la Palatul Victoria oamenii de afaceri, intre cei nominalizati pentru functiile de ministru regasindu-se oameni de Top 300. De altfel, lista este deschisa chiar de premierul desemnat si de doi dintre cei trei vicepremieri, Adriean Videanu si George Copos. In toate acestea este si o parte proasta, noii ministri trebuie sa renunte la afaceri, potrivit prevederilor Legilor anticoruptie. Calin Popescu Tariceanu nu si-a format insa echipa numai din oameni de afaceri, printre viitorii ministri regasindu-se si profesori, ingineri, avocati sau medici.
Calin Popescu Tariceanu, prim-ministru
Liberalul Calin Popescu Tariceanu este unul dintre romanii care a stiut sa faca bani. Nu din politica, ci din masini. Ca formatie inginer hidrotehnist, in 1990 a fondat primul radio privat din Romania, insa a sfarsit experienta audio-vizuala prin a-si vinde actiunile. Masinile i-au adus mai multi bani. Este proprietarul "Automotive Trading Services", importator oficial Citroën, si membru fondator si presedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania - APIA. Potrivit Capital, Harley Davidson este ultima afacere a politicianului. Din parteneriatul dintre Automotive Trading Services al lui Tariceanu si actionarul majoritar la Outdoor Media, Erno Rudas, s-a pus pe picioare Classic Motorcycles. Astazi cu o avere estimata la 20 de milioane de dolari (locul 124 in Top 300), Calin Popescu Tariceanu si-a inceput cariera politica in 1990 la PNL. A fost membru al grupului care a fondat, in iulie 1990, Partidul National Liberal - Aripa Tanara, condus de Dinu Patriciu, pana in iunie 1992, cand demisioneaza din