Visul din vis
De curând, scena Atelier a Teatrului Naţional din Bucureşti a găzduit un spectacol al Companiei Orion Balet, Visul din vis, în scenariul, regia şi coregrafia conducătorului companiei, Sergiu Anghel. De doisprezece ani, de când această companie a fost preluată de coregraful Sergiu Anghel, apariţiile ei în spaţiul scenic bucureştean au fost intermitente şi foarte rare. Ultima dată când am putut urmări o suită de piese interpretate de dansatorii Companiei Orion Balet, toate semnate de Sergiu Anghel, a fost în ianuarie 2002, în cadrul Galelor Teatrului Odeon. Retrospectiv, suita prezentată atunci a fost un moment de vârf al creaţiei coregrafului şi implicit al companiei de balet pe care el o modelează prin plăsmuirile sale coregrafice.
Creaţiile lui Sergiu Anghel le urmărim însă de mult, de fapt de la debutul său timpuriu în calitate de dansator, dar şi de coregraf, din 1974, în cadrul Companiei Contemp, condusă de atunci, din vremuri de "ilegalitate" şi până astăzi, când statutul ei s-a oficializat începând din 1990, de Adina Cezar. în cadrul acelei companii, pe scena Teatrului Ţăndărică, a Teatrului Mic, a Studioului Artele Plastice şi Dansul din cadrul Muzeului Naţional de Artă al României şi mai apoi la Compania Orion Balet şi la Teatrul de Balet "Oleg Danovski" din Constanţa - de curând pulverizat prin comasare cu Opera din Constanţa - am avut prilejul să vedem multe creaţii coregrafice ale lui Sergiu Anghel. începând de la una dintre primele sale lucrări, Marele Adagio de Tommaso Albinoni, semnalam apariţia în peisajul dansului scenic românesc a unui coregraf de idei, ulterior şi a unui regizor plin de fantezie, o dată cu configurarea, mai întâi filmică şi apoi scenică, a Anotimpurilor lui Vivaldi şi mai târziu a spectacolului Barococo Party, un summum al acestor calităţi fiind ilustrat de primul act al baletului Furtuna