Profunzimea umorului poate fi masurata si "gustata" in slogane publicitare, despre care ... sloganul agentiei franceze Dupuy-Compton spunea: "Un bun anunt e adesea format dintr-un titlu, dintr-o imagine sau un text. Exact ca si unul ... prost".
Faptul imi aminteste replica mucalitului baci care, fiind intrebat care oi sunt mai bune pentru lapte, lana si carne, a raspuns: "Alea albe", ca la intrebarea urmatoare (dar cele negre?) sa adauge: "S-alea negre!"
E ca-n dilema creata de troianul Paris, cand a lasat un mar pentru cea mai frumoasa dintre zeite, nenominalizand-o, iscand astfel cearta "feminina" de pomina in Olimp.
Prin umor si exactitate socanta, sloganul capteaza si captiveaza. "O lume la picioarele noastre", scrie cel ce promoveaza pe piata linoleumul. "Esenta miscarii" este o expresie care inglobeaza numeroase conotatii, inclusiv denumirea in franceza a benzinei (essence), dar mai ales miscarea inoculata ca act sportiv, sanatos, necum sedentar ca sofatul, despre care este vorba de fapt in reclama care promoveaza produsele petroliere.
Domeniul si scopul actiunii publicitare sunt extraordinare. Suntem incoltiti, asaltati, stresati de indemnuri, oferte, atentionari, care mai de care mai tentante, mai "adevarate", mai bune decat altele. Nimeni nu ofera ceva inferior. "Avem oua proaspete!", zice o vanzatoare si se cruceste ca eu doresc oua vechi. "Vand pe alese!", striga un pietar si se mira ca voi cumpara doar daca-mi pune merele la rand. Suntem robii reclamei, ai complicitatii sloganului credibil, fiindca traim intr-o lume surogat, anormala, pe care dorim s-o prezentam altcum. Profunzimea umorului poate fi masurata si "gustata" in slogane publicitare, despre care ... sloganul agentiei franceze Dupuy-Compton spunea: "Un bun anunt e adesea format dintr-un titlu, dintr-o imagine sau un text. Exact ca si unul ... prost".
Faptul imi amin