Numarul de expedieri se dubleaza comparativ cu o luna normala Sfarsitul de an este si pentru companiile de curierat o perioada de varf, cu cresteri semnificative ale volumului de expeditii. Cererea pentru serviciile de curierat incepe sa creasca inca din perioada august-septembrie, pe masura ce importatorii isi refac stocurile cu produse de sezon si produse promotionale, iar producatorii isi asigura din timp necesarul de materii prime. Varful este atins insa in luna decembrie, cand solicitarile de transport sunt strans legate de Sarbatorile de iarna. "Numarul de expedieri se dubleaza practic in decembrie in comparatie cu o luna normala", sustine Mirela Nemtanu, director de marketing la TNT. Cresterea cea mai mare este inregistrata pe segmentul de curierat expres international. "Sunt multe companii care trimit de Sarbatori cadouri sau felicitari partenerilor din strainatate. De exemplu, companiile producatoare de materiale promotionale vad in perioada Sarbatorilor o buna ocazie pentru a gasi noi parteneri externi, trimitand cadouri promotionale in strainatate si nu numai. Pe de alta parte, fiind sfarsit de an, e perioada bilanturilor contabile. Bancile, de exemplu, trimit documente catre sediile centrale din strainatate. Nu in ultimul rand, persoanele fizice trimit si primesc de Sarbatori cadouri din strainatate", ne spune un reprezentant DHL.
In trei ani, numarul companiilor de curierat s-a dublat
Piata serviciilor de curierat se afla de cativa ani in crestere continua. In ultimii 3 ani, numarul companiilor autorizate s-a dublat, de la 67 in 2002, la 135 in 2004, potrivit statisticilor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC). In afara de Posta Romana, care are un statut special de furnizor de serviciu universal, pe piata romaneasca sunt prezente si unele dintre companiile- lider pe plan mondial: DHL, TNT, UPS - prin reprezentantul