Miticul Raliu Paris-Dakar, de aproape trei decenii prima competiţie sportivă care deschide fiecare an calendaristic, nu a scăpat normelor Uniunii Europene, dimensiunea poluării fonice şi unele norme legate de viteză ducind in cele din urmă la strămutarea localităţii de start.
Astfel, capitala Franţei a fost abandonată din această ecuaţie auto, oraşul ales pentru prima etapă a competiţiei fiind Barcelona.
Radar in localităţi
De-a lungul timpului, multe dintre norme au fost modificate, dar cea mai importantă pentru ediţia 2005 este aceea că participanţii nu vor avea voie să ruleze cu o viteză mai mare de 50 km/oră la traversarea localităţilor, iar motocicliştii nu vor putea să incalece motoare cu o capacitate mai mare de 450 cmc.
De asemenea, faţă de anii precedenţi distanţa a fost considerabil scurtată, insă au fost introduse două etape maraton, de aproape o mie de kilometri, care vor face diferenţa intre concurenţi, fiindcă sportivii care nu vor reuşi să ajungă pină la miezul nopţii la linie de sosire vor fi automat descalificaţi.
O altă greutate pe care o vor intimpina cei care conduc maşinile este aceea că parcursul vehiculelor de asistenţă este cu 45 % mai mic decit cel de anul trecut. In aceste condiţii, abilităţile de navigaţie vor fi hotăritoare in incheierea cu bine a celor 17 zile de concurs.
Dakarul traversează 4 ţări
Spania, Maroc, Mauritania, Mali şi Senegal sint ţările prin care s-a stabilit itinerarul in 2005, toate cu o o bogată tradiţie in organizarea acestei curse. Ibericii sint pentru a patra oară gazde ale startului, poziţia geografică făcind ca din Granada să se plece spre aventura africană in 1995, 1996 şi 1999.
De această dată cursa a fost impinsă mai spre nord, in oraşul creaţiilor lui Gaudi, Miro sau Dali, dar şi locul natal al campionului en-titre la secţiunea mot