Azi se implineste un an de cand centura ocolitoare a Sibiului ar fi trebuit inaugurata. ZIARUL de Sibiu a decis sa publice o editie speciala cu aceasta ocazie, avand in vedere, ca, unul din cele mai scumpe proiecte incepute pe teritoriul judetului, stagneaza acum intr-o paguboasa incertitudine.
Contractul cu Todini a fost reziliat, dar nu exista inca hartia care sa ateste acest lucru, noul termen de finalizare a fost stabilit pentru martie 2010, dar numai la anul se spera finalizarea exproprierilor. Si, cel mai grav, finantatorii europeni, prin programul ISPA, nu si-au dat, inca, acordul pentru amanarile, rasamanarile si schimbarile de proiect, efectuate de autoritatile romane.
Despre toate acestea, despre zecile de oameni care mor in accidentele produse din cauza traficului, despre pierderile aduse agentilor economici si bugetului local, puteti citi in editia speciala de azi
Editie care va fi impartita si participantilor la marsul de protest pe care ZIARUL de Sibiu il organizeaza astazi, cu incepere de la orele 17.00, din parcarea magazinului XXL. Va asteptam sa marsaluiti alaturi de noi, pe traseul bulevardul Milea - Andrei Saguna - Institutia Prefectului.
La momentul semnarii contractului de executie a centurii ocolitoare a Sibiului, pe 12 septembrie 2003, cele 52,69 de milioane de euro pe care le dadea UE Romaniei reprezentau cea mai mare finantare ISPA in Romania.
Momentele de fala si de glorie ale unuia din cele mai mari proiecte din judetul Sibiu au apus rapid, facand loc unuia dintre cele mai dezastruoase risipe de energie, bani si timp din istoria Romaniei post-decembriste.
Licitatia de atribuire a contractului de executie a variantei ocolitoare a Sibiului a avut loc pe 12 septembrie 2006. Pe atunci, ministru al Transporturilor era social-democratul Miron Mitrea. Inaugurarea santierului a avut