Cluj are in curs de derulare pe anul 2006 lucrari de reconstructie pentru doua drumuri nationale: DN 1C (Cluj Napoca-Dej) si DN 17 (Dej-Sadova). Numai ca lucrarile de refacere a acestor tronsoane rutiere se suprapun cu lucrarile de alimentare cu apa a Vaii Bargaului care sunt finantate de programul ISPA.
Aceste doua proiecte au fost derulate cam in aceeasi perioada, dar din pricina proastei gestionari manageriale de care se fac vinovate autoritatile, finantarile proiectelor se calca reciproc in picioare. Comicul acestei situatii consta in faptul ca autoritatile judetene nu sunt capabile sa gestioneze situatia din teren, cu toate ca dispun de fondurile guvernamentale ale programelor ISPA si BEI.
Cotidianul “Buna ziua, Ardeal” a semnalat si in trecut numeroase nereguli de care se fac vinovate autoritatile judetene si nationale in gestionarea fondurilor externe atribuite pentru refacerea infrastructurii interjudetene. Pe teritoriul judetului Cluj sunt in lucrari de refacere circa 236 de km de sosea.
De aceste lucrari se fac direct raspunzatoare sapte firme de reabilitare de drumuri: FCC Construccion (Spania), DN 1C, Cluj - Livada (30 km), JV Efklidis - AEGEK (Grecia), DN 1C, Livada - Dej (23,528 km) si DN 17, Dej - limita judetului Cluj/ Bistrita-Nasaud (6,5 km), Proodeftiki SA (Grecia), DN 17, limita judetului Cluj/ Bistrita Nasaud - Bistrita (52,4 km), Wilheim Geiger + Max Bogl 4R7 JV
(Germania), DN 17, Bistrita - Tureac (32,1 km), JV Roichman Bros (Shomron) Infrasturctures 1993 : ASHTROM International Ltd. (Israel), DN 17, Tureac - limita judetului Bistrita-Nasaud/ Suceava (25 km), Aktor SA (Grecia), DN 17, limita judetului Bistrita Nasaud - Suceava - Iacobeni (39 km) si Mochlos SA (Grecia) DN 17, Iacobeni - Suceava (28 km).
Suma contractelor atribuite se ridica la peste 6.000 de miliarde lei vechi, adica 165 de