Un spectacol jenant si umilitor, avandu-i ca protagonisti fara voie pe automobilisti, se desfasoara in aceste zile in toata Romania. Ore intregi de asteptare la cozi care parca nu se mai sfarsesc, cu nervi si maldare de acte pe care ti le cere functionarul cu sarmaua in gat dupa sarbatori - toate acestea pentru a plati o taxa.
Pentru care fiecare sofer primeste o rovinieta care ii da dreptul de a circula legal pe soselele patriei. Guvernul Nastase a dezgropat, cu cateva zile inainte de a parasi definitiv Palatul Victoria, ceea ce injura de zor cand se afla in opozitie: taxa de utilizare a drumurilor publice, devenita celebra drept "taxa Basescu".
Ca acest lucru s-a "intamplat" dupa alegeri, nu mai are deja nici o importanta. Justificarea acestei masuri (gandita din 2002 si tinuta in sertar si modificata anul trecut) este, poate, de inteles: Romania are nevoie de autostrazi si drumuri bune care sa ne apropie cat de cat de Uniunea Europeana.
Dar este absolut inacceptabil modul in care statul intelege sa-i trateze pe soferi, dand nastere unor false probleme.
Cu ce au gresit acesti oameni de sunt umiliti ore intregi la cozi, pe timpul si pe banii lor, dupa ce au alergat sa-si pregateasca teancul de acte (care inseamna, de asemenea, timp pierdut si chiar spagi pentru a le fi eliberate mai repede) sa poata circula fara teama de a fi amendati? Ciudat este si comportamentul ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, care se poarta de parca ar fi
aterizat ieri in Romania si nu stie despre ce e vorba. El s-a declarat "deranjat" de fenomenul cozilor, afirmand ca nu actualul guvern a organizat actiunea. "Trebuie sa vad de ce a fost nevoie de o astfel de taxa", le transmite ministrul celor care se omoara in aceste zile la cozi sa-si achizitioneze rovinieta. Poate ca, intr-adevar, sunt necesari bani in plus pentru drumu