Daca ai masina se considera ca ai bani. Destui pentru a plati din ce in ce mai mult pentru luxul de a rula pe soselele din Romania, desi denumirea de drumuri se potriveste mai bine.
Totodata se mai considera ca ai si nervi de otel fie pentru a rezista cu stoicism la tentatia de a injura atunci cand trebuie sa schimbi amortizoarele ca pe bateriile de proasta calitate, fie pentru taria de a te umili in fata unui functionar public care-ti cere teancuri de acte pentru a-ti face marele favor de a incasa taxele si impozitele pe care le datorezi statului. Asa stand lucrurile ceea ce se intampla zilele acestea cu nou-introdusa taxa de drum, rovinieta, intra in logica fireasca a birocratiei balcanice.
Privit fenomenul din punctul de vedere al soferului totul pare bataie de joc. Judecand cu detasare... tot la fel se vede.
Spunem acest lucru deoarece este ilogic si mai ales injust sa platesti de doua ori pentru acelasi lucru. Soferul achita o taxa pe drumuri atunci cand achizitioneaza benzina si o alta taxa, in acest an, si anume rovinieta pentru drum. Banii stransi din rovinieta, si nu putini, dupa primele estimari cam 70 de milioane de euro, ne asigura oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania vor fi folositi doar pentru intretinerea si repararea drumurilor nationale.
Mai aflam ca sumele respective nu vor fi utilizate pentru constructia de autostrazi deoarece exista fonduri prevazute la bugetul de stat.
Pai daca banii nu sunt pentru constructia de noi autostrazi sau drumuri si doar pentru intretinere si reparatii atunci te intrebi la ce au fost folosite sumele obtinute din taxa de drum platita o data cu achizitionarea benzinei? Sa se fi evaporat in alte scopuri, bugetare desigur, caci benzina este volatila si buna la toate. Dovada ca soferul mai achita cate un cent la fiecare litru de carburant pentru a rezol