- Domnule ministru, vom putea circula in acest an pe mai multi kilometri de autostrazi decat cei circa 200 existenti in prezent?
- Vom continua constructia de autostrazi. Pe autostrada Bucuresti-Constanta vor fi continuate lucrarile la tronsonul Drajna-Fetesti, acesta urmand sa fie finalizat in 2006-2007.
- Intentionati sa verificati modul in care au fost parafate contractele cu Bechtel si Vinci, companii care au primit, fara licitatie, dreptul de a construi portiuni din autostrada spre vestul tarii?
- Corpul de control al Ministerului Transporturilor va verifica conditiile tehnice si financiare in care s-a incheiat contractul cu aceste companii. In functie de rezultatul verificarilor voi lua o decizie.
- Ati vazut contractul incheiat cu Bechtel? Exista clauze de reziliere a contractului?
- Nu am vazut acest contract. Voi verifica.
- Cum vor arata drumurile nationale in urmatorii patru ani?
- Exista in derulare un program de modernizare a drumurilor nationale, care se desfasoara pe etape. In prezent, prioritatea de grad zero o reprezinta coridoarele pan-europene nr. IV si IX (care traverseaza tara noastra de la est la vest si respectiv de la nord la sud - n.n.).
De asemenea, pana in vara acestui an vom putea pune in functiune un program la nivel national de obtinere a informatiilor despre traficul pe drumurile nationale.
Astfel, orice automobilist care doreste sa plece dintr-un punct din tara va putea da telefon la un centru situat in Bucuresti de unde va putea fi informat daca pe respectiva ruta se executa diverse lucrari sau daca exista restrictii de circulatie sau eventual daca sunt diverse blocaje in trafic pentru ca soferii sa evite zona respectiva.
Acest program va contribui la cresterea sigurantei in traficul rutier. In plus, in prezent exista un program-pilot prin care pe DN 1 exista sap