SCOALA REGULAMENT - Subiectele, m`rul discordiei ntre profesori [i minister O cantitate importanta de energie, dar si de bani se pierde in aceasta perioada a anului pentru pregatirea olimpiadelor. Desi multi profesori contesta valoarea lor, elevii le acorda o importanta foarte mare. OANA ANTONESCU
SANSE. Romanii s-au intors de fiecare data cu medalii de la olimpiadele internationale Olimpiade exista acum la toate materiile, elevii sunt dornici de participare, iar profesorii se implica in pregatirea lor, fie dupa program, fie chiar in timpul orelor de curs, chiar daca regulamentul nu le permite. Munca lor nu este benevola, intrucat pregatirea olimpicilor sau participarea ca membru al juriului, al comitetului de organizare sau ca insotitor al elevilor este una dintre conditiile care favorizeaza obtinerea fie a unui salariu de merit de 15% vreme de un an, fie a unei gradatii de merit in valoare de 20% si care se acorda pe o perioada de 4 ani.
FARA MINISTER. Mircea Becheanu este conferentiar doctor la Facultatea de Matematica si Informatica, prim-vicepresedinte al Societatii de Stiinte Matematice si, totodata, profesorul care in 1996 a adus locul I lotului de matematica al Romaniei la olimpiada internationala. El este de parere ca aceste concursuri nu ar trebui sa fie in patrimoniul Ministerului Educatiei si Cercetarii, ci al asociatiilor culturale de profil, asa cum se procedeaza in toate tarile capitaliste. Rolul ministerului se reduce acolo la finantarea lor, dar de realizarea subiectelor se ocupa societatile stiintifice care le-au si infiintat. O cantitate foarte mare de energie si de bani se iroseste in perioada februarie-mai pentru organizarea olimpiadelor dedicate in exclusivitate copiilor talentati, dar care reprezinta doar o mica parte din totalul elevilor. O importanta mai mare ar trebui sa fie data de catre minister masei elevilor, crede