2005 este ultimul an in care Fabrica de autoturisme de la Craiova mai poate produce sub marca Daewoo. Finalul lui 2006 este momentul pina la care mai pot fi vindute pe piata romaneasca autoturisme marca Daewoo.
Dupa cum se stie, compania coreeana Daewoo Motor a dat faliment in 2002, sufocata de datorii. Gigantul american General Motors (GM) a cumparat o parte dintre centrele de productie ale Daewoo, nu si Fabrica de la Craiova. Asadar, GM este titluarul marcii Daewoo. In momentul preluarii grupului coreean, a anuntat ca nu este interesata si de Fabrica de la Craiova, unde nu va investi nimic.
GM a mai precizat atunci ca livrarile de piese pentru unitatea din Romania vor continua pina in 2005, finalul acestui an fiind si termenul-limita pina la care Fabrica de la Craiova va avea dreptul sa produca sub acest nume.
Asadar, fabrica trebuie vinduta. Dar aceasta este deja problema statului, care detine 50% plus unu din actiunile Daewoo Romania, prin Ministerul Economiei, dupa ce in capitalul social a fost inclusa valoarea terenului.
Principala problema - datoriile
Surse din cadrul Ministerului Economiei ne-au declarat ca exista solicitari de informatii in legatura cu societatea de la Craiova din partea a 4 firme, dintre care doua mari din America de Nord. Asta dupa ce, la final de mandat, ministrul Economiei, Dan Ioan Popescu, a spus ca sint mai multe oferte de preluare a societatii, dar a refuzat sa le nominalizeze.
Cea mai mare problema ce sta in calea vinzarii o reprezinta datoriile Daewoo Romania catre creditorii coreeni, care se ridica la 800 de milioane de dolari. Au avut loc mai multe vizite ale oficialilor romani in Coreea, dar problema datoriilor nu a fost inca transata.
“Inca se negociaza”, spun sursele noastre, care precizeaza ca singura dorinta a statului roman este ca la Craiova sa se