SUFLETUL COMERTULUI EVOLUTIE - Sarbatorile au ajuns din subiect interzis, subiect demonetizat Daca inainte de â89 botezul, casatoriile si tot arsenalul de "acte sacre" specifice pastrarii traditiilor erau lasate in umbra, tovarasii delimitandu-se, "cel putin de ochii lumii", de obscurele practici, post decembrie â89 a adus o inflatie de sarbatori, fie ele locale sau importate. CRISTI PASARICA, ALEX ANGHEL
DE SARBATORI. O mica agenda impachetata in forma unei felicitari poarta semnatura Logitech De dragul sarbatorii, al petrecerii, al "socializarii", romanii selecteaza si actualizeaza din fondul vechi al obiceiurilor unele aproape uitate. Sa fi fost dragostea cantata inainte de â89? Ba! Acum, in schimb, avem cel putin doua evenimente care celebreaza acelasi inaltator sentiment: Dragobetele si Valentineâs Day. Din evenimente personale, de familie, sarbatorile religioase au devenit dupa dezlegarea la libertate tot atatea prilejuri pentru corporatii sa comunice intre ele. Sa-si puna valorile identitare in lumina reflectorului sau, dimpotriva, prin lipsa de inspiratie, sa se compromita. Fara indoiala, nu orice cadou e si cea mai nimerita carte de vizita. Astazi, pentru companiile istete, fiecare sarbatoare e o ocazie de a te exprima si de a te pune in valoare. "Spune-mi ce cadou oferi, ca sa-ti spun ce corporatie reprezinti" e un alt fel de prezentare.
AGENDA, CALENDAR, COZONAC. Antropologii identifica in trimiterea si primirea darurilor unul dintre actele care-l recomanda pe om, ca specie. In "Magia Darului" etnologul Ofelia Vaduva face o radiografie de detaliu a rostului cadorisirii. Darurile alese pe spranceana mediaza conflicte, le atenueaza sau le anuleaza, dupa caz. Darurile n-au fost si nu sunt nici astazi neaparat dezinteresate. Ele vorbesc in egala masura despre expeditor si despre destinatar, despre relatia dintre cei doi. Despre ra