SUFLETUL COMERTULUI ALEGERI - Retetele din publicitate nu au aceeasi savoare in campaniile electorale Abordari complet diferite, rezultat la mustata. Cam aceasta ar fi scurta caracterizare a celor doua campanii in lupta pentru Presedintie. Diferenta atat de mica intre cei doi candidati ridica semne de intrebare cu privire la impactul pe care cele doua campanii l-au avut. ALEX ANGHEL, CRISTIAN PASARICA
ATRIBUTII. Basescu, despre lucrurile esentiale pe care ar trebui sa se fundamenteze politica unui stat democrat. Constitutia, acest simbol puternic, e folosita aici pe post de carte de vizita In prima instanta, vom analiza evolutia celor doi candidati in ultimii ani. La inceputul carierei politice a fost ministrul Transporturilor, apoi a castigat fotoliul Primariei de doua ori consecutiv, iar acum este presedintele Romaniei. Agentia de publicitate care a stat in spatele sau se numeste GMP. La inceput a fost o munca de free-lanceri, apoi a devenit o poveste serioasa.
Omul din popor, carismatic, cu un discurs picant, are toate atributele unui lider. Analizand parcursul politic si capitalul de imagine dobandit pe parcursul anilor, nu avem cum sa nu creditam agentia de publicitate GMP pentru reusite.
PRIMA DATA. Strategia campaniei electorale pentru Primaria Capitalei trebuia sa fie gandita foarte repede, din cauza faptului ca cel desemnat de Partidul Democrat nu s-a ridicat la inaltimea contracandidatilor din acea vreme, astfel, candidatura lui Traian Basescu a fost depusa in ultima zi. Aceasta modificare de ultim moment a determinat staff-ul de campanie sa adopte o pozitie discreta, implementand o strategie de surprindere a adversarului. De aceea, nici un comunicat oficial nu a fost emis. Campania a durat patru saptamani. In prima s-au folosit mesaje precum "Care e treaba ta?", astfel incat nici electoratul si nici companiile de media nu au s