•Incepand din acest an, accidentele de munca vor fi anchetate de cate o comisie formata din reprezentanti ai Inspectoratului de Munca si ai Casei de Pensii •Angajatorii sunt obligati sa declare pana la sfarsitul acestei luni domeniul principal de activitate
Incepand din acest an, inspectorii de specialitate ai Casei Judetene de Pensii (CJP) Iasi vor efectua alaturi de inspectorii de la Inspectoratul Teritorial de Munca, anchete in cazurile de accidente de munca. Acest lucru va fi facut in colaborare doar in cazurile in care, in urma accidentului, victima sufera de incapacitate temporara de munca. Acest lucru vine dupa ce, din aceasta luna, contributia la fondul de accidente de munca trebuie platita la CJP Iasi in functie de clasa de risc, prezentata in normele de aplicare a legii in cauza. Ce mai mare contributie la aceast fond o au salariatii din domeniul minier, cu un procent de 3,3 la suta din salariul brut si industria metalurgica cu 2,7 la suta. In acelasi timp, cele mai mici cote sunt cele pentru salariatii din invatamant si sanatate care trebuia sa plateasca 0,5 la suta, cat era pana la data de 31 decembrie 2004, acestea ramanand neschimbate. In acelasi timp, absolut toti angajatorii ieseni sunt obligati ca pana la sfarsitul acestei luni sa depuna o declaratie la CJP Iasi in care trebuie sa specifice domeniul de activitate principal, dupa care va fi stabilita incadrarea in grila de contributie lunara. "Nedepunerea acestor declaratii pana la data de 31 ianuarie se sanctionaza conform legislatiei cu o amenda de la 10 milioane la 20 milioane lei", a declarat ieri Adriana Grecu, directorul CJP Iasi.
Inspectorul sef al ITM Iasi este de parere ca normele de aplicare ale legii aparute in data de 9 decembrie sunt gresite datorita stabilirii eronate a clasei de risc. "Aceste norme metodologice sunt gresite. Daca cei din confectii platesc 1,3 l