Digul de nord al Portului Constanta(Foto: Replica de Constanta)
Cariera profesionala a sefului Administratiei Porturilor Maritime Constanta este presarata cu numeroase operatiuni dubioase in care Gheorghe Moldoveanu a fost daca nu vioara intai, cel putin un element decizional de maxima importanta.
Dupa ce am aratat in editia de ieri a cotidianului nostru modul in care directorul general al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta a pus la cale unul dintre cele mai mari tunuri din istoria postdecembrista a platformei portuare, continuam sa va prezentam in numarul de astazi al ziarului „Replica†o alta afacere controversata facuta pe spinarea APC-ului, de care este responsabil tot
Moldoveanu.
Afacerea se refera la executia unui proiect de modernizare a Digului de Nord al portului Constanta, investitie initiata de Administratia Portuara in perioada in care la carma statului se afla ultimul Guvern CDR-ist din perioada 1996-2000.
La acel moment, inginerul Gheorghe Moldoveanu ocupa functia de director tehnic al CN APMC, indeplinind atributii de conducere pentru toate lucrarile efectuate de Administratia Portuara.
Altfel spus, Moldoveanu era responsabil direct pentru modul cum sunt cheltuiti banii din fondurile de investitii ale Companiei, el fiind seful care avea puterea decizionala suprema asupra executiei unor costisitoare proiecte de infrastructura ce se derulau in portul Constanta.
Revenind la executia lucrarilor de modernizare a Digului de Nord a Portului Constanta, trebuie mentionat faptul ca investitia s-a cifrat la 40 milioane dolari, o suma deloc de neglijat. Lucrarile cu pricina au demarat in prima jumatate a anului 2000 si au fost contractate si executate de o firma italiana cu sediul in Milano.
Parteneriat cu o firma fantoma, sub obladuirea lui Moldoveanu