- Diverse - nr. 4 / 7 Ianuarie, 2005 Inca de la infiintarea sa, OJPC Mures a urmarit interesele cetateanului devenit zi de zi consumator, indiferent ce ar cumpara acesta _ produse ori servicii. De aceea, prezentand un bilant al activitatii anului precedent, directorul executiv al Protectiei Consumatorului Mures, Emilia-Maria Leah, a dat de inteles ca an mai bun ca 2004 nu s-a mai inregistrat inca, cu toate ca numarul controalelor (3.975), al actiunilor tematice (70), al rezolvarii reclamatiilor si sesizarilor (1.575), al analizelor de laborator (565) si al actiunilor de informare, educare si consiliere (4.928) a crescut considerabil fata de 2003. Ponderea abaterilor si structura lor pe domenii de activitate releva faptul ca 48% dintre ele sunt de natura alimentara, 28% nealimentara si 24% in domeniul prestarii serviciilor catre populatie. Pe grupe de produse, 10,3% au reprezentat abaterile la paine si produse de morarit si panificatie, 9,8% la servicii de alimentatie publica, 9,4% la carne si produse din carne, 7,9% la imbracaminte si textile, in timp ce electronicele si electrocasnicele au avut o pondere a abaterilor de la legislatia in vigoare de 5,5% din totalul reclamatiilor, zaharul si dulciurile de 4,6%, materialele de constructii _ 3,9%, bauturile alcoolice _ 3,3% si serviciile de reparatii produse electronice, electrice si electrocasnice _ 2,3%. Daca va intereseaza si numarul amenzilor contraventionale aplicate, ele se ridica la cifra de 467, valoarea lor atingand 2,3 miliarde lei. Cele mai multe reclamatii si sesizari au venit de la Targu-Mures (957), Sighisoara (133), Reghin (90), Tarnaveni (40), Ludus (30), Sovata (20), iar din mediul rural cifra sesizarilor primite de OJPC este 276, semn ca satul muresean a inceput sa-si cunoasca drepturile in ceea ce priveste protectia consumatorului. 2004 _ un an in care am consumat mai multa calitate, fapt pentr