Trei studenti au facut cele mai populare doua site-uri romanesti
Cele mai vizitate doua site-uri romanesti sunt destinate publicului de limba engleza. Cu aproape 950.000 de vizitatori, respectiv peste 600.000, cele doua site-uri ofera "continut", adica informatii IT si programe software, utilizatorilor din lumea intreaga. Este vorba despre softpedia.com, respectiv soft32.com.
Nimic spectaculos la inceput. Bogdan Gheorghe si Catalin Garmacea au pornit afacerea softpedia.com, cand inca erau studenti fara resurse importante. De fapt, pe atunci site-ul se numea soft news.ro si era destinat romanilor. Site-ul era gazduit pe un server al unui furnizor de servicii Internet, asemenea celor mai multor pagini web de prezentare a companiilor.
Printre primele metode utilizate pentru promovarea site-ului a fost lipirea de afise in oras.
Au inteles repede ca publicul romanesc redus ca numar le limiteaza drastic dezvoltarea si s-au reorientat rapid catre publicul vorbitor de limba engleza. Apoi au schimbat numele site-ului. Particula ".com" aduce o incredere mult mai mare publicului international decat ".ro". In cele din urma, au fost nevoiti chiar sa renunte la versiunea in limba romana.
Clientii straini ai spatiului publicitar doreau un site doar in limba engleza. Intreprinzatorii s-au conformat, pentru ca publicitatea este sursa lor de venit. Doar forumurile de discutii au fost pastrate in limba romana. Despre castig, intreprinzatorii evita se vorbeasca.
Totusi, ei ne-au dezvaluit ca firma este inca microintreprindere, ceea ce inseamna ca cifra de afaceri este inferioara sumei de 100.000 de euro. Nu pentru mult timp.
COMERT. Anul 2005 ar trebui sa insemne depasirea acestui prag. Una dintre caile de dezvoltare este producerea de mici programe software utilitare, pe care apoi sa le promoveze si sa le vanda