Gheorghe Moldoveanu(Foto: Replica de Constanta)
Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta reprezinta cea mai importanta entitate economica din peisajul portuar romanesc, gestionand in numele statului roman activitatea in toate porturile maritime autohtone - spatiul in care se desfasoara anual afaceri de miliarde de dolari.
De aceea, cel mai inalt post de conducere al CN APMC a fost si este in continuare ravnit de numeroase grupuri de interese politico-financiare.
Inscaunat in fotoliul de director general al Administratiei Portuare in urma cu aproape doi ani, Gheorghe Moldoveanu, un inginer hidrotehnist aflat la varsta senectutii si pe ultima suta de metri pana la momentul pensionarii, a patronat ultimul tun de milioane de dolari pe care l-a dat din pozitia suprema detinuta in staff-ul CN APMC.
Este vorba despre o licitatie mai mult decat dubioasa, organizata de Administratia Portului Constanta in vederea inchirierii multianuale a bunurilor proprii din Portul turistic Tomis, reprezentate prin toate platformele aflate in unicul port constantean de agrement.
In fapt, operatiunea cu o aparenta spoiala de legalitate se refera la vanzarea pentru o perioada de 20 de ani a tuturor cheurilor si a altor terenuri din Portul Tomis, una dintre cele mai atractive zone ale Constantei.
Din punct de vedere comercial, zona Portului Tomis este aproape „virginaâ€Â, doar doua restaurante si cateva terase in sectorul plajei Modern fiind singurele obiective ce exploateaza in prezent uriasul potential comercial al perimetrului.
Licitatie anuntata doar pentru cunoscatori
Avand in vedere aceste considerente, Administratia Portului Constanta a organizat o licitatie, in data de 19 noiembrie 2004, pentru adjudecarea dreptului de inchiriere a platformelor CN APMC din Portul Tomi