In 1998, Guvernul Coreei de Sud a initiat masuri de restructurare a marilor grupuri industriale, care au avut ca efect dizolvarea Grupului Daewoo. Majoritatea activelor (cu exceptia a trei fabrici din Coreea si toate fabricile din afara tarii) au fost preluate de concernul General Motors (GM), sub denumirea de GM-Daewoo.
ELIZA POPA
LICHIDARE. Daewoo Automobile Romania, fabrica din Craiova cu peste 3.600 angajati, unde constructorul coreean detine 51%, iar statul roman (prin intermediul Ministerului Economiei si Comertului) restul, nu a fost preluata de GM. Concernul american a mentionat in mod expres ca nu este interesat sa preia societatea, in aceste conditii intreg protofoliul de actiuni detinut de grupul corean la Craiova, fiind inscris la masa credala. Dat fiind faptul ca licenta de productie expira in curand, la fel ca si dreptul de a utiliza denumirea Daewoo, viitorul fabricii de la Craiova pluteste intr-o mare de incertitudini.
INTERES. Statul roman si-a exprimat interesul pentru mentinerea in viata a societatii craiovene, iar MEC a fost mandatat in acest sens sa demareze procedurile pentru identificarea unor investitori interesati de preluare si continuarea activitatii. De asemenea, ministerul a avut contacte si negocieri cu partea coreana privind o posibila preluare a Daewoo Automobile Romania. Din pacate insa, conform unor surse din conducerea MEC, nu au fost inca inregistrate propuneri oficiale si angajamente concrete din partea investitorilor straini contactati.
In 1998, Guvernul Coreei de Sud a initiat masuri de restructurare a marilor grupuri industriale, care au avut ca efect dizolvarea Grupului Daewoo. Majoritatea activelor (cu exceptia a trei fabrici din Coreea si toate fabricile din afara tarii) au fost preluate de concernul General Motors (GM), sub denumirea de GM-Daewoo.
ELIZA POPA
LICHIDARE. Daewoo