Competitia acerba de pe piata asigurarilor a creat nevoia de publicitate in randul tuturor firmelor specializate. Mai mult sau mai putin reusite, create de agentii mai mari sau mai mici, cu tenta promotionala sau nu, reclamele le ofera firmelor de asigurari posibilitatea dobandirii unei mai mari notorietati.
ALEX ANGHEL, CRISTIAN PASARICA
COPY&PASTE. Decupat din spotul video, printul isi pierde din prospetime Desi comunica diferit in legatura cu acelasi serviciu, firmele de asigurari nu reusesc sa rupa bariera care impiedica de ceva timp publicitatea acestei nise. Adica sa depaseasca laitmotivele: accident, politist, siguranta, preturi mici. Cand conventiile sunt depasite, se sare calul. Hotarat lucru, simtul proportiilor nu e punctul forte al creativilor antamati de asiguratori. Sarmul solutiilor neasteptate din finalul spoturilor bine concepute a ramas la stadiul de aspiratie, in cazul comunicarii asigurarilor. Sa luam cazul Omniasig, in care miza pe conventie e rezolvata neinspirat. Aluzia la sex iti lasa impresia unei situatii, la prima vedere, amuzante, insa sentimentul care te stapaneste este acela de repulsie la gandul unei scene erotice dintre o femeie trecuta bine de prima tinerete si un adolescent imberb.
IMAGINI AGLOMERATE. Nici din punct de vedere al graficii, vizualurile nu exceleaza. Imaginea de la Carpatica Asig (de observat muzicala cacofonie) lasa impresia ca reclama pe care o vezi e la o spalatorie auto, si nicidecum la o firma de asigurari. Nerespectarea principiilor de grafica si design, precum si aglomerarea excesiva a textului, din dorinta de a transmite cat mai multe informatii pentru a atrage clientul, are un efect contrar, plictisindu-l pe privitor. Teoretic, o reclama buna isi atinge obiectivele printr-o solutie simpla, iar aerisirea imaginii este unul dintre cele mai importante principii ale unui print ce