Din totalul masinilor vindute in 2004, foarte putine au costat mai mult de 100.000 de euro. Potrivit statisticilor APIA, Automobile Bavaria, importatorul marcii BMW, a comercializat cele mai multe masini de lux. Astfel, BMW se plaseaza pe primul loc - cu 12 unitati vindute din modelul BMW Seria 7, al carui pret variaza in functie de model. Seria 7 cu ampatament scurt costa 97.
000 de euro, iar modelul cu caroserie lunga costa 101.000 de euro, fara taxe incluse. Ce ofera aceste masini pentru acesti bani? Printre motoarele BMW se remarca cel de 3,6 litri, care dezvolta o capacitate de 272 de cai putere.
Chiar daca bolidul cintareste in jur de doua tone, timpul necesar atingerii a 100 de kilometri/ora este de numai 7,2 secunde, viteza maxima fiind de 250 de kilometri la ora. Consumul in afara localitatilor este de 8,2 litri la 100 de kilometri.
Pentru siguranta pasagerilor, masina este dotata cu frina electromecanica inteligenta pentru parcare, care asigura si imobilitatea autoturismului cind acesta este parcat pe o suprafata inclinata. Totodata, in fiecare moment al calatoriei, the Intelligent Safety and Information System (ISIS) monitorizeaza statutul de siguranta a masinii, folosind 14 senzori diferiti.
Pe locul doi in preferintele celor care isi permit o masina de peste 100.000 de euro se afla, potrivit APIA, compania Mercedes, care a comercializat 4 masini in primele 11 luni ale lui 2004. Din modelul Mercedes Seria S, compania a vindut o masina, cu motor de 5,5 litri si al carui pret variaza intre 103.000 si 170.000 de euro, in functie de dotarile optionale.
Dotarile optionale golesc contul din banca
La Mercedes, daca vrei aer conditionat pentru locurile din spate, trebuie sa te mai cauti de vreo 1.000 de euro. Vrei incalzire cu telecomanda, mai scoti 1.300 de euro. Jantele din aliaj usor reprezinta o