''Toujours l'amour'' pare o promisiune, ba chiar o utopie. Nu insa si ca spectacol. Daca mai adaugam si alte titluri -''Pantomimia'', ''Costumele'', ''Made in Romania'', ''Hic sunt leones'', ''Cei 150''- toate realitati culturale care colinda lumea, pentru ca lumea are nevoie de ele, nu mai este nevoie sa spunem cine este autorul lor. Omul cu zeci de chipuri si sute de nelinisti: actorul, regizorul, scenaristul, comedianul, dansatorul de step, directorul Companiei de teatru Passe-Partout DP, multiaplaudat si multipremiat; un revoltat care gandeste pozitiv reusind sa rupa haina banalului sub care este inabusit sufletul uman transformand-o in hlamida. Asa ar putea fi portretizat, in cateva fraze, Dan Puric. Acelasi care sustine ca: ''Suntem un popor umilit de istorie, dar care are putere de regenerare, si inaltat de Dumnezeu''. Acelasi care crede in ''misiunea spirituala a Romaniei, pentru ca omul politic, peste tot in lume, este un esec al istoriei''. '' Plutim intr-o dulce mediocritate planetara. In acest context, responsabilitatea artistului este zdrobitoare pentru ca are un mesaj spiritual de transmis'', afirma Dan Puric. ''Hic sunt leones'' (''Aici sunt lei''), spectacol de mare succes creat de Dan Puric in 2000 si prezentat, recent, de Teatrul National ''I.L. Caragiale'' in primul sau turneu in China - la Beijing si Qingdao -, a confirmat vocatia universala a limbajului pe care regizorul si actorul Nationalului bucurestean se straduieste sa-l cristalizeze de ani de zile.
- Domnule Dan Puric, cum a primit publicul chinez ''Hic sunt leones''?
- Am gasit in publicul chinez cam acelasi public pe care il gasesc cand ma duc prin tara, in localitatile mai mici sau chiar in Bucuresti: publicul fidel de teatru care parca a ramas ca o enclava, nepoluat, si care nu face concesii nici televiziunii, nici cinematografiei actuale. Am intuit, de altfel, ca si