Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii, a declarat, sambata, la Suceava, ca pretul motorinei pentru lucrarile agricole nu va putea fi micsorat din cauza ca fostul Guvern a negociat cu UE mentinerea Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii, a declarat, sambata, la Suceava, ca pretul motorinei pentru lucrarile agricole nu va putea fi micsorat din cauza ca fostul Guvern a negociat cu UE mentinerea accizei la carburanti pana in anul 2007. Aceasta declaratie a fost facuta dupa ce, in urma cu cateva zile, acelasi ministru anunta ferm ca va reduce acciza la motorina pentru agricultura. Flutur a spus intr-o conferinta de presa ca, din pacate, in urma negocierilor cu Uniunea Europeana, Capitolul 10-Impozitare, "incheiat in mare secret de PSD", prevede ca pana in 2007 nu se poate reduce acciza la carburanti. "Acesta este angajamentul semnat de Guvernul Adrian Nastase, desi acciza este de 270 de euro la mia de litri de motorina si ne dadea voie norma europeana sa reducem la 21 de euro", a spus Flutur. insa actualul Guvern cauta solutii pentru o forma de sprijin pentru acoperirea unei parti din pretul carburantilor utilizati in agricultura, a precizat ministrul. Ministrul a precizat ca, in prezent, se cauta solutii pentru o forma de sprijin, din bugetul Ministerului Agriculturii, "pentru a suporta o parte din banii pentru motorina pentru lucrarile agricole, pana in 2007". Ezitarile ministrului Agriculturii privind acest subiect sunt destul de greu de inteles, mai ales ca nici "greaua mostenire" a Guvernului Nastase, invocata ca scuza, nu sta in picioare. Domnul ministru ar fi trebuit sa stie ca Romania a negociat cu UE un calendar de crestere anuala a accizelor atat pentru carburanti, cat si pentru alcool si produsele din tutun, care a fost facut public. Mai mult, poate ca, inainte de a anunta reducerea accizelor la motorina, Gheorghe Flutur ar fi trebuit sa ii intrebe si pe co