Tigani la rampa de gunoi din port(Foto: Replica de Constanta)
In urma cu mai mult de un an, Gheorghe Moldoveanu, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, si campion al licitatiilor trucate ce au condus la despuierea Administratiei Portuare de cele mai atractive si mai profitabile surse de venituri, a mai tras un tun colosal, actionand – potrivit unor surse bine informate – la comanda politica si ierarhica a
fostei conduceri a Ministerului Transporturilor.
In acest caz, seful Administratiei Portuare a favorizat inchirierea serviciilor de salubritate la nave si a celor de stins incendii, basca o parte semnificativa a serviciilor de amplasare a barajelor antipoluare in acvatoriul portuar si de intretinere-reparatie a sistemului de semnalizare cu geamanduri, catre un grup de firme din Bucuresti cunoscut sub titulatura de Consal Trade, potlogarie care
a pus in pericol sanatatea publica.
Inca de la inceput trebuie precizat faptul ca activitatea de salubritate la navele care sosesc in Portul Constanta este una extrem de profitabila pentru prestatorul acestor servicii.
Fiind vorba despre preluarea gunoiului menajer, dar si a celui provenit din exploatarea navelor, afacerea in cauza aduce prestatorului incasari de milioane de dolari anual, in conditiile in care serviciul cu pricina are caracter de monopol pe platforma portuara.
Daca mai adaugam la aceasta si faptul ca majoritatea agentilor economici din Portul Constanta sunt nevoiti sa plateasca taxe considerabile pentru serviciile de stingere a incendiilor (un fel de asigurare obligatorie pentru toti operatorii, agentii de nave pentru vasele pe care le agentureaza si alte categorii de actori portuari) - desi numarul anual al evenimentelor si implicit al interventiilor
reale prest