SUFLETUL COMERTULUI De la 1 ianuarie, afisajul stradal pentru bauturile alcoolice a fost interzis. In 2005, Bachus se va rasfata in presa
Noile reglementari legislative care restrictioneaza expunerea marcilor de alcool pe zidurile cladirilor, pe autobuze sau pe panourile de afisaj determina schimbari de strategie. De la 1 ianuarie, presa devine favorita.
ALEX ANGHEL, CRISTI PASARICA
Apropierea de data aderarii la Uniunea Europeana strange chingile corporatiilor care pana de curand s-au bucurat de paradisul legislativ din Estul neunionist. Romania n-a facut exceptie de la regula. In vreme ce in Vest restrictiile privind publicitarea acelor produse care pot afecta sanatatea erau tot mai riguroase si numarul campaniilor de informare in crestere, Romania nu avea o dificultate in a expune fara limitari comunicarea la alcool si tutun.
Cu un debut relativ discret in 2004 si-o continuare sustinuta in 2005, noile reglementari ingradesc exprimarea marcilor de bauturi alcoolice prin afisaj stradal. Lucrurile vor sta la fel si cu publicitatea la tutun, care, conform celor declarate de reprezentantii celei mai im-portante companii de panotaj din Romania, va iesi din peisajul urban cu incepere din 2006.
CHICHITA. E interesant de vazut ce se va intampla cu siglele luminoase anuntand bauturi alcoolice, mai ales ca aceasta solutie s-a aflat mai degraba pe gustul producatorilor si al publicitarilor, decat afisajul propriu zis. Siglele luminoase, expuse de cele mai multe ori deasupra ultimului etaj al unor cladiri inalte din centru, desi nu intra sub incidenta panotajului ca instrument de expunere, se afla totusi in competitie cu aceasta. Cel mai probabil, fericitii beneficiari ai restrictionarii pe outdoor sunt celelalte medii rasfatate de publicitari: presa scrisa, televiziunea si eventual radioul.
MODE SI MENTALITATI. Daca in