In anul 2004 au disparut 100.000 de tone de combustibil din conductele Petrotrans, a declarat ieri noul ministru al Economiei, Codrut Seres. „Corpul de control al ministrului va demara verificarile la Petrotrans. Daca socotim la un dolar litrul de benzina sau motorina, inseamna o pierdere de 100 de milioane de dolari.
Este un fapt deosebit de grav si trebuie sa ne lamurim cine sint vinovatii“, a spus Seres. Transportatorul de produse petroliere Petrotrans a fuzionat anul trecut cu celalalt operator petrolier din tara, Conpet, specializat in transportul titeiului.
„Cantitatea reala care lipseste va fi stabilita dupa masurarea efectiva si dupa evacuarea conductelor inactive, proces care este in desfasurare“, ne-a spus directorul Conpet, Petre Petrescu.
Licitatii cu un singur furnizor
Alaturi de furtul din conducte, cealalta mare neregula sesizata de Seres in activitatea Ministerului Economiei de pina acum consta in „lucrarile atribuite prin licitatii cu un singur furnizor“, considerate de noul ministru „o sursa de coruptie sau de imbogatire rapida“.
El a dat exemplul unei comenzi de contoare in valoare de 18 milioane de euro, livrata de firma Luxten companiei Electrica, si un contract de achizitie de catre Hidroelectrica a unor servicii de arhivare electronica, in valoare de 8 milioane de euro, de la o firma numita Star Print. Aceeasi firma a livrat companiei Electrica accesorii pentru cabluri in valoare de 3,7 milioane de euro.
Seres a mai spus ca angajatii Corpului de control vor verifica si contractul de modernizare a Hidrocentralei de la Portile de Fier, atribuit firmei elvetiene VA Tech Hydro, si mai ales reactualizarea preturilor din acest contract. „Vom verifica toate contractele de modernizare“, a mai spus Seres.
Legaturi trainice
Directorul de la Luxten nu a putut fi contactat ier