- Social - nr. 7 / 12 Ianuarie, 2005 Aflate la "limita de combustibil" si, din cauza conditiilor meteo nefavorabile, nefiind posibila aterizarea pe aeroportul din Cluj, doua elicoptere NATO au poposit duminica, pentru 20 de minute, pe Aeroportul Targu- Mures. Elicopterele de tip Koker se indreptau spre Bucuresti, venind de la Budapesta, si au cerut, putin peste ora 13, acordul Turnului de control pentru a ateriza, pilotii cunoscand faptul ca Aeroportul targumuresean se afla pe lista bazelor aeronautice de rezerva in sensul ca, la orice ora din zi si din noapte, orice aeronava este primita in caz de necesitate, pentru interventii de natura tehnica sau pentru alimentare. Potrivit directorului Aeroportului Targu-Mures, Petru Runcan, elicopterele NATO au stationat cat sa alimenteze, plus o verificare tehnica de rutina, iar in aceeasi zi, o alta aeronava a fost nevoita sa utilizeze aeroportul nostru. Este vorba de cursa de München care trebuia sa ajunga la Cluj in cursul serii, dar aeroportul clujean fiind inchis din aceeasi cauza - conditiile meteo - pasagerii au ajuns la Targu-Mures, unde au primit sprijinul necesar pentru a se indrepta la destinatia finala, cu mijloace auto. Adaugam in context ca, in baza tratativelor duse de ATM cu parteneri externi, un operator privat german este interesat in deschiderea unei rute aeriene intre Targu- Mures si orase din Germania, zborul efectuan-du-se prin Timisoara, pentru a deservi si pasageri din acest oras. De asemenea, exista operatori externi care doresc inaugurarea de mai multe curse aeriene interne in care sa fie inclus Targu - Muresul. In ce priveste cursa aeriana inaugurata anul trecut, pe traseul Targu-Mures - Copenhaga, aceasta a fost doar un inceput, unul promitator. La cursele saptamanale pe aceasta ruta se va adauga si zborul intre Targu-Mures si Baile - Peninsula Scandinava. LIA STRAUT - Social - nr. 7 / 12 Ianuar