Smart, brandul de masini mini detinut de DaimlerChrysler, a previzionat ca va obtine profit in 2008, la un deceniu dupa ce a fost lansat, informeaza Financial Times. Ulrich Walker, cel care a decis ca este momentul sa reproiecteze viitorul marcii la numai trei luni dupa ce a fost numit in functia de director executiv, a declarat ca "tinta sa personala" este ca brandul, parte a grupului Mercedes, sa obtina profit in urmatorii trei-patru ani.
Perioada va dezamagi analistii financiari, multi dintre ei fiind foarte multumiti de perspectiva anuntata anul trecut ca Smart sa fie inchis. Compania si-a schimbat ulterior pozitia, dar a admis ca pierderile de la divizia de Smart au reprezentat motivul principal pentru care profitul Mercedes a scazut, producatorul fiind totodata afectat de anumite probleme legate de calitate.
Walker a declarat ca nu doreste neaparat sa detina controlul fabricii Mitsubishi Motors/Smart din Olanda. Daimler, care a renuntat anul trecut la pachetul majoritar detinut la Mitsubishi, a fost initial de acord sa preia conducerea unitatii, dar nu s-a hotarat asupra marimii pachetului si asupra termenilor financiari. "Suntem deschisi la discutii", a declarat Walker, fost director la Mitsubishi. Acesta a adaugat ca Smar va aborda o pozitia mult mai defensiva, dupa ce timp de sase ani de extindere a gamei de produse nu a reusit sa acopere pierderile.
"Eu cred ca aceasta situatie poate fi comparata cu un joc de fotbal. Toata lumea incearca sa atace si sa isi indeplineasca obiectivele. Dar la mijlocul terenului si in aparare nu sunt prea multi oameni", a spus directorul executiv Walker.
Marca Smart este prezenta si pe piata romaneasca, reprezentantii companiei estimand ca se vor vinde 200 de unitati anul viitor, dupa ce Autorom, importatorul oficial al marcii in Romania, a deschis primul showroom, sit