Una dintre cele mai longevive marci are motive sa ciocneasca un pahar cu prietenii. Johnnie Walker, un brand care a traversat istoria ultimelor 2 secole, isi celebreaza inventatorul. "Mergi mai departe!" este sloganul care sustine locul fruntas al acestei bauturi. ALEX ANGHEL
Johnnie Walker este marca cu cea mai irizanta notorietate din categoria sa. Vanzarile anuale - una dintre masurile cu care se evalueaza celebritatea unei marci active - ajung la peste zece milioane de bax-uri. Pentru ca cititorul sa-si faca o idee despre renumele occidental al marcii, e bine sa stie, de pilda, ca grecii, a caror bautura traditionala este Uzo, sunt pe locul doi la capitolul "cei mai importanti bautori de Johnnie Walker".
A FOST ODATA CA NICIODATA⦠Cel care a infiintat marca, John Walker s-a nascut la Todriggs Farm in localitatea Ayrshire din Scotia in anul 1805. In anul 1918 cand tatal acestuia a murit, el era prea tanar pentru a prelua ferma, asa ca anul urmator a vandut-o si la numai 15 ani, impreuna cu mama sa au deschis o brutarie. Afacerea a inflorit, asa ca John s-a apucat sa stranga malt de wisky, pe care l-a imbuteliat. Ulterior acesta a descoperit ca aroma wisky-ului pe care il facuse era greoaie si inconsistenta. Pentru a preveni acest lucru John a amestecat mai multe tipuri de malt de wisky, pana a ajuns la aroma care a depasit toata competitia. Clientii au inceput sa ceara wisky-ul domnului Walker si astfel a luat nastere marca. Pana la moartea acestuia in 1857, bauturile sale erau atat de bine cunoscute in vestul Scotiei, incat a pus bazele unui imperiu. Alexander Walker a mostenit afacerea familiei la varsta de 20 de ani. Acesta a creat "Old Highland Wisky" precursorul lui Johnnie Walker Black Label. Acest brand a avut un avantaj semnificativ.
NOROC IN DRAGOSTE SI LEGISLATIE. In 1860 a fost inaintata o lege care permitea wisky-ului facut