SUFLETUL COMERTULUI EVOLUTIE - Dacia - o masina competitiva, nu doar un simbol national
Daca pana in â89 Dacia era un simbol national, pentru care se faceau liste de asteptare, imediat dupa revolutie a urmat un vertiginos trend descendent. O data ce se privatizeaza si devine marca a grupului Renault, relansarea Dacia, desi in hopuri, devine evidenta.
ALEX ANGHEL, CRISTIAN PASARICA
2004. Noul logo, o expresie a modernitatii, inlocuieste bidimensionalitatea cu tridimensionalitatea
Popularitatea de care s-a bucurat marca Dacia de-a lungul istoriei sale se datoreaza in mare masura si regimului trecut, care sprijinea marcile autohtone. Dupa revolutie a fost nevoie de ceva timp pentru a ne lamuri daca marca Dacia va ramane un simbol pentru producatorii autohtoni.
ISTORICUL MARCII. Marca Dacia a fost inregistrata si a aparut pe piata in anul 1968, o data cu fabricarea primelor automobile romanesti. Pentru toata gama Dacia, inca de la inceput s-a folosit strategia de "marca umbrela", adica toate produsele au o marca principala (in cazul de fata Dacia), diferentierea modelelor facandu-se prin extensie de brand.
Asa au aparut marcile Dacia 1100 (licenta Renault 8) si Dacia 1300 (licenta Renault 12), cifrele reprezentand capacitatea cilindrica a motorului, o caracteristica la moda in vremea repectiva pentru a fi utilizata ca marca (ex. FIAT 600, FIAT 1300 etc).
SUFLETUL COMERTULUI EVOLUTIE - Dacia - o masina competitiva, nu doar un simbol national
Daca pana in â89 Dacia era un simbol national, pentru care se faceau liste de asteptare, imediat dupa revolutie a urmat un vertiginos trend descendent. O data ce se privatizeaza si devine marca a grupului Renault, relansarea Dacia, desi in hopuri, devine evidenta.
ALEX ANGHEL, CRISTIAN PASARICA
2