Anul 2005 se va dovedi crucial pentru compania Eurotunnel ca operator al tunelului din Marea Manecii. Directorii cauta sa obtina un acord cu creditorii in renegocierea datoriei de 9 miliarde de euro. Apoi ei trebuie sa obtina aprobarea actionarilor pentru orice decizie luata, si sa transforme in actiuni datorii de 1,4 mld. lire sterline (2 mld. euro).
In luna aprilie a anului trecut la intrunirea anuala a actionarilor Eurotunelului, au avut loc cateva scene memorabile.
Actionarii care au venit la intalnirea din Paris au votat inlocuirea consiliului director anglo-francez al operatorului tunelului cu un grup de oameni de afaceri francezi independenti. Dar, pe masura ce membrii noului consiliu raspundeau la intrebarile actionarilor, acestia au inceput sa ridice tonul unii la altii si sa se contrazica, aminteste Financial Times.
Acestea au fost semnele incipiente ale diviziunii interne care au devenit mai evidente dupa ce Pierre Cardo, un parlamentar francez, a demisionat din consiliu luna trecuta. In luna septembrie, Jean-Luis Raymond si-a inaintat demisia, care insa i-a fost respinsa.
Herve Huas, director general adjunct, a admis ca sedintele consiliului director al Eurotunelului au fost furtunoase. Diviziunile la care se adauga o lunga lista de probleme ale companiei, care este inglodata intr-o datorie de 6,4 mld. lire sterline (9,1 mld. euro) ca urmare a depasirii costurilor de constructie previzionate ale tunelului si a nivelului dezamagitor al traficului inregistrat de la deschiderea sa din 1994.
Un plan general de restructurare trebuie sa fie implementat in acest an, in timp real, pentru a evita o criza financiara, fiind cunoscute previziunile pentru 2006 si 2007 cand se asteapta ca veniturile companiei sa scada, iar platile sa creasca. Conversiunea trebuie incheiata tot in acest an, luand in