Compania americana Gloria Jean's, operatorul principalei retele de cafenele din mall-urile din Statele Unite, a intrat, ieri, pe piata romaneasca prin deschiderea primei unitati de acest tip in Bucuresti, planurile pentru urmatorii trei ani vizand dezvoltarea unui lant de 20-30 de unitati.
"In cursul acestui an vom mai deschide 4-5 cafenele in Bucuresti si una la Timisoara, in luna septembrie, investitia pentru acestea fiind estimata la circa un milion de dolari. Ulterior, intentionam sa ne extindem in Iasi, Constanta si alte orase importante, in baza unor contracte de franciza", a declarat Ismail Isik, vicepresedintele companiei Gourmet Products Servicii SA, firma care detine master-franciza pentru Romania, Ungaria si Bulgaria.
Dupa dezvoltarea lantului in Romania, francizorul va introduce marca Gloria Jean's si in celelalte doua tari. Compania Gourmet Products Servicii a fost infiintata de actionari ai grupului turc Ener Holding pentru obtinerea master-francizei. Contractul a fost incheiat in octombrie 2004.
"Romanii sunt mari bautori de cafea. Majoritatea isi incep ziua cu o cafea, spre deosebire de turci, care prefera ceaiul. De aceea, cred ca aceasta afacere va merge bine in Romania", a adaugat Isik.
La nivel global, Gloria Jean's detine peste 430 de magazine si cafenele in 12 tari, majoritatea celor 374 magazine de retail fiind in franciza. Compania opereaza si cel mai mare lant de coffee-shops in mall-uri din SUA.
Reteaua vinde cafelele sale si prin intermediul a peste 390 de distribuitori, inclusiv furnizori specializati care livreaza servicii catre companii, restaurante si retaileri. Cafeaua este importata din America, compania selectand doar 2 la suta din topul calitatii boabelor de cafea Arabica recoltate in intreaga lume. Compania americana Gloria Jean's, operatorul principalei retele de cafenele din mall-urile din Statele