Ca o idee
Realitatea se aplatizează ca o idee în reculul uitării (ideea
de vid ca - pardon - patrimoniu).
Amurgul întemeiază columna nopţii
sculptor ce va da ultimile deformaţii celebre
zgâriind cărbunele semnând negru pe negru cu
graffiti-nume-prenume.
Ierburi posomorâte sub hoaspa brumei
cernere ceremonie verbocreaţia dicteului bine temperat
pe ebenul xilofoanelor junglo-silvane
şi vocea încercând să re-nască
dar re-murind în gâtlejul căptuşit cu praf
de tăciune cantori în strane putrede cariate
aleluia în amestec cu urlet de lup singuratic
ce s-ar vrea şi el domesticit precum câinele ce urlă la
soarele negru al decadenţei.
Era (er)zaţului.
Accelerarea degradării sfinxului.
Molohul molozului. Silozuri de osuare înstrăinătate.
Văzduhul ca potop - tornadele hibride
în cascadele cărora se aruncă inginerii de poduri
de pe podurile pe care nicicând nu le vor înălţa.
Ultimul s-a sinucis plutonul de execuţie.
Notă de subsol
încrederea entuziastă în posibile izbânzi nu e decât
parte componentă a memoriei unui on de peste cinci-
zeci de ani - adică exact inversul încrederii - ceva
greu de imaginat dacă nu ai foarte dezvoltat
simţul măsurii şi pasiunea pentru notele de sub-
sol din tratatele de filosofie şi de semidicteu zeiesc delfic
ceea ce nu exclude să rămâi carbonarul morocănoşilor cărbuni ai iluziei necesare subminând ca o cârtiţă de lux resemnarea împăcării de sine
"în această decizie nu e nevoie de majoritatea de voturi" - cât de
impresionant ar suna respectiva frază ego-
protocolară drept secretă parolă pentru declanşarea sau închiderea vreunei ofensive
în ambele cazuri c