Televiziunea a fost principalul suport al campaniilor pentru politele de Raspundere Civila Auto (RCA). Diferenta dintre campanii a fost facuta de audienta obtinuta de spoturi. Incepand cu 20 decembrie, timp de aproape o luna, pe posturile TV au fost difuzate in total 1.
479 de spoturi RCA, din care grosul a fost luat de Pro TV (349 de insertii) si TVR1 (320), urmate de Antena 1 (168), National TV (119), Realitatea TV (112), B1 TV (96) si... OTV (77). Dar nu este de ajuns sa difuzezi "spoturi la kilogram" pentru a avea succes intr-o campanie.
Important este cum se aleg posturile de televiziune, astfel incat sa se obtina o audienta maxima a reclamelor, deci vizibilitate. Cu alte cuvinte, eficienta! De exemplu, campania Astra a avut cele mai multe spoturi in perioada respectiva (349), dar fiecare reclama a fost vazuta de aproximativ 119 de mii oraseni (medie de 1,08 GRP pe spot).
Astra a fost generoasa cu B1 TV (96 de difuzari) si National TV (73), dar a derulat spoturi si pe TVR1 (65), TVR 2 (50), Realitatea (43) si Pro TV (22). Campania RCA Ardaf urmeaza in topul numarului de spoturi difuzate, dar sta slab la capitolul eficienta.
Fiecare din cele 310 spoturi difuzate a fost vazut, in medie, de aproximativ 170 de mii de telespectatori din mediul urban (o medie de 1,5 GRP pe difuzare). Explicatia provine din faptul ca mare parte a difuzarilor au fost facute pe canale mici: TV Sport (95), TV Romania de Maine (39). Este curios cum nici o alta companie de asigurari nu a ales cele doua canale TV.
Ardaf a mai difuzat spoturi si pe marile posturi (TVR1 - 44, Pro TV - 39, Antena 1 – 36). Lui OTV i-a oferit 21 de spoturi. In comparatie, campanii cu difuzari mult mai putine au fost mai eficiente. Astfel, bogatasa de la Omniasig a fost vazuta in fiecare din cele 186 de difuzari de aproximativ 595 mii de telespectatori di