- Social - nr. 13 / 20 Ianuarie, 2005 De apreciat faptul ca cea mai mare societate de telefonie fixa din Romania, Romtelecom, face eforturi pentru modernizarea retelei de telefonie, cu deosebire in mediul rural, dupa ce, in ultimii ani, investitiile in telefonia urbana nu au fost de neglijat. Pana aici toate bune si frumoase, satenii au primit cu bucurie faptul ca in multe localitati ale judetului s-au adus centrale telefonice digitale, ba chiar s-a vorbit si de noi numere de telefon, de posibilitatea cresterii numarului de abonati si… cam atat. De ce? Raspunsul este simplu de dat. Nu in toate localitatile in care au fost duse centrale telefonice avand parametrii functionali net superiori, din punct de vedere al calitatii, fata de cele existente pana atunci, abonatii beneficiaza de facilitatile acestora din simplul motiv ca ele zac, depozitate, in diverse incaperi, fara ca, dupa luni de zile de cand sunt prezente in localitatile respective, sa fie si puse in functiune. Acest lucru se intampla, de exemplu, in comuna Faragau, unde oamenii se plang ca platesc sume mari pentru convorbiri dar, de cele mai multe ori actualul echipament nepermitandu-le sa desfasoare convorbirile in mod coerent din cauza vechimii actualei centrale telefonice. Indreptarea situatiei, spun satenii, este usor de realizat deoarece aici, din anul trecut exista o centrala telefonica digitala care, din pacate, nu a fost data in exploatare desi promisiuni au fost cu carul in perioada campaniei electorale. Cum alegerile s-au incheiat cam de multisor, cei din Faragau au ramas doar cu promisiunile. O situatie similara se intalneste si in comuna Viisoara, acolo unde a fost dusa, de circa trei luni, o centrala telefonica noua, Siemens, dar care zace intr-un depozit, pentru ca nimeni nu se sinchiseste de ea, in timp ce oamenii din comuna nu pot comunica intre ei, pentru ca, zice primarul comunei, "actuala