Dintre cei 463 de concurenti care au luat startul in cursa, doar 216 au incheiat Raliul Dakar 2005. La camioane, doar 37 au ajuns la sosire din 69 plecate, la auto doar 75 de echipaje au incheiat competitia din 164, in timp ce la moto 104 au completat parcursul din 230. Sa remarcam ca aproximativ 45 la suta dintre debutanti au reusit sa incheie raliul. In premiera, România a avut un reprezentant in intrecerea motocicletelor, la Raliul Dakar 2005, Romeo Dunca (KTM) avind o comportare onorabila, incheind competitia pe locul 79. Dunca (36 de ani) a stat pe motocicleta 86 de ore, sapte minute si 12 secunde, avind o intirziere fata de laureatul sectiunii moto, francezul Cyril Despres (KTM), de 38 de ore, 39 de minute si 41 de secunde. Cea mai buna clasare a pilotului timisorean a fost in etapa a 14-a, cind a incheiat pe pozitia a 60-a. Iata locurile pe care s-a clasat in cele 16 etape: runda 1 - locul 215, 2 - etapa anulata, 3 - 164, 4 - etapa anulata, 5 - 129, 6 - 131, 7 - 138, 8 - etapa anulata, 9 - 85, 10 - 94, 11 - 75, 12 - etapa anulata, 13 - 76, 14 - 60, 15 - 95, 16 - 72. In competitia autoturismelor, primii doi clasati, francezii Stephane Peterhansel si Luc Alphand, pot fi considerati un fel de „frati gemeni“, ei concurind pentru acceasi echipa, Mitsubishi, si fiind nascuti in aceeasi zi, 6 august 1965. La clasa auto, cel mai bine clasat echipaj feminin a fost alcatuit din germanca Jutta Kleinschmidt si italianca Fabrizia Pons. Cele doua concurente au incheiat competitia pe pozitia a treia, clasindu-se in cele 16 etape pe urmatoarele locuri: etapa 1 - locul 6, 2 - etapa anulata, 3 - 10, 4 - 5, 5 - 3, 6 - 7, 7- 3, 8 - etapa anulata, 9 - 4, 10 - 3, 11 - 1, 12 - 6, 13 - 6, 14 - 42, 15 - 10, 16 - 5. Desi a cistigat cele mai multe etape in cursa „greilor“, rusul Vladimir Tchagin (Kamaz) a incheiat Raliul Dakar 2005 abia pe pozitia a 18-a. Cele cinci victorii de etapa pe