Banca Romaneasca, membra a grupului National Bank of Greece estimeaza ca, in cursul acestui an, isi va dubla portofoliul de clienti pe segmetul de retail, numarul acestora urmand sa ajunga la 110.000.
In prezent banca are 68.700 de clienti pe segmetul de retail (clienti individuali si intreprinderi mici si mijlocii), in crestere cu 33% comparativ cu sfarsitul anului 2003.
Pe segmentul corporate numarul clientilor a crescut cu aproape 17% pe parcursul anului 2004, ajungand in prezent la 13.300. Politica de dezvoltare a bancii include cresteri si pe acestui segment.
Cresterea portofoliului de clienti va fi sustinuta in special prin dezvoltarea retelei teritoriale, care urmeaza sa ajunga pana la sfarsitul anului la 47 de sucursale si agentii. Pe parcursul anului 2004 banca a deschis trei sucursale, dintre care doua in Bucuresti si una in Ploiesti, ajungand la 28 de unitati.
Banca a introdus in portofoliul de produse destinate segmentului de retail mai multe produse pe parcursul anului trecut. Astfel, banca a introdus in oferta sa credite pentru nevoi pesonale si credite imobiliare. De asemenea, la inceputul anului trecut a lansat si un card de credit Maestro. Pana la sfarsitul lui 2004 au fost emise aproximativ 1.000 de astfel de carduri. Numarul total de carduri (Maestro si Visa) emise de Banca Romaneasca pe parcursul anului trecut a depasit 7.700 de unitati.
La sfarsitul anului 2003 grupul financiar National Bank of Greece (NBG), unul dintre cele mai puternice din Europa de Sud - Est, a achizitionat pachetul majoritar al Bancii Romanesti, detinand in prezent 90,86% din capitalul social al acesteia. Banca are in prezent un capital social de 445 de miliarde de lei (11,4 milioane de euro).
Dupa primele zece luni ale anului precedent banca obtinuse un profit de 4,9 milioane de euro si deti