Viitorul Daewoo Automobile Craiova este una dintre temele fierbinti aflate pe masa noului ministru al Economiei si Comertului, Codrut Seres. El spune ca exista un investitor interesat de preluarea fabricii craiovene care ar putea rasturna toate scenariile pesimiste.
Atunci cand gigantul american General Motors a intervenit pentru a scapa de la faliment compania sud-coreeana Daewoo Motors, una dintre conditiile puse a fost ca numai anumite fabrici vor intra in structura noii societati mixte. Uzinele detinute de Daewoo in Europa de Est, printre care si cea de la Craiova, nu au fost trecute pe lista. Asta se intampla in vara anului 2002.
Totusi, compania nou creata GM Daewoo a promis ca va permite fabricilor lasate in afara listei ca vor putea sa mai produca autovehicule Daewoo sub licenta pentru o perioada de trei ani. Timpul a trecut, iar termenul de gratie oferit de GM Daewoo se apropie de final.
Practic, la inceputul lunii octombrie 2005 fabrica de la Craiova nu va mai putea produce autoturisme sub marca Daewoo daca nu va obtine o prelungire a licentei. Fabrica de la Craiova este detinuta in proportie de 51% de compania Daewoo Motor, restul actiunilor aflandu-se in proprietatea companiei Automobile Craiova.
La aceasta din urma societate Ministerul Economiei si Comertului detine 72,4% din actiuni. Intre timp, GM Daewoo a mai primit solicitari de prelungire a licentei din partea producatorilor din Polonia si Uzbekistan, carora le-a dat curs fara nici un fel de problema.
Valeriu Girlea, directorul de relatii publice al Daewoo Automobile Romania, neaga acest lucru, sustinand ca in toamna acestui an nu se va intampla nimic special pentru fabrica din Craiova. "Nu stiu de unde are cineva asemenea informatii. Contractele comerciale sunt confidentiale", spune Girlea. El sustine ca licentele nu au cum sa expire, pent