Privatizarea mai multor rute de cale ferata din Prahova se dovedeste a fi, pe zi ce trece, un esec. Numeroase trenuri au fost anulate, angajatii preluati de operatorul particular muncesc nonstop, oboseala acestora putind pune in pericol si siguranta traficului, iar vagoanele CFR inchiriate de la stat arata jalnic.
Anul trecut, o data cu adoptarea Hotaririi de Guvern 27/2004, mai multe sectii de circulatie CFR interjudetene au fost scoase la privatizare. In Prahova, Compania de Transport Feroviar Bucuresti a concesionat trei astfel de rute: Ploiesti Nord-Maneciu, Buda-Slanic si Cimpina-Cimpinita.
Calatoria a devenit o aventura
Pe 1 octombrie 2004 au intrat in vigoare doua contracte semnate de operatorul privat si Compania Nationala CFR SA, respectiv CFR Calatori. “In contractul semnat cu CNCFR SA, concesionarul a obtinut tot ce tine de infrastructura si personal, iar prin cel semnat cu CFR Calatori, i-au fost inchiriate locomotivele si vagoanele care deserveau rutele respective.
Din cite stiu eu, chiria pe care acesta o plateste pentru toate rutele preluate din Prahova, Dimbovita si Brasov este de doar 600 de milioane de lei pe an!”, sustine Adrian Codreanu, secretarul general al Uniunii Sindicatelor Libere Feroviare Miscare Comercial Bucuresti.
Desi chiria modica ar fi trebuit compensata prin investitii in modernizarea vagoanelor, sindicalistii sustin ca nu s-a respectat nici macar programul de igienizare a trenurilor, astfel incit o calatorie pe rutele interjudetene a devenit o aventura periculoasa.
Salariatii sint epuizati
Desi in contractul semnat cu Compania Nationala CFR sint prevazute numeroase clauze care-l obliga pe patron sa asigure conditii decente de munca angajatilor, sindicalistii acuza conducerea Companiei de Transport Feroviar Bucuresti de incalcarea acestor prevederi. @N