Posta romana, cu viteza melcului
Situatie mai rar intalnita in ceea ce priveste corespondenta * O telegrama prin care unui constantean i se aducea la cunostinta ca i-a murit fratele a ajuns la destinatar, mult dupa ce a avut loc inmormantarea * Angajatii Oficiului Postal numarul 6 din Abator isi recunosc partial vina, dar o mai arunca si pe calculator Toata lumea este constienta de faptul ca, in Romania, la ora actuala, foarte multe servicii publice nu functioneaza asa cum ar trebui. Fie ca este vorba de transporturi, fie ca este vorba de telecomunicatii sau de sanatate, nemultumirile sunt peste tot. Cu toate acestea, nimeni nu face nimic, timpul trece, sesizarile se inmultesc, iar nemultumirile persista. Si cum era de asteptat, Constanta nu reprezinta o exceptie in materie, cel putin in ceea ce priveste serviciul de posta si telecomunicatii. Unul dintre cele mai elocvente exemple in acest sens este oferit de povestea unei persoane care nu s-a putut prezenta la inmormantarea fratelui sau pentru ca telegrama care anunta tragica veste a sosit la destinatie cu sase zile intarziere. Istoria pare incredibila tinand cont de faptul ca traim totusi intr-un secol al vitezei, in care fenomenul computerizarii a pus stapanire pana si pe timpul liber al oamenilor, nemaipunandu-se problema serviciilor publice. Mai exact, povestea se deruleaza in urmatorul fel. La Oficiul Postal nr. 6 Abator, a sosit in data de 30 decembrie 2004, la orele 12.54 o telegrama pe numele Nicolae Mocanu, prin care acesta era anuntat ca i-a murit un frate. In conditii normale, destinatarului trebuia sa-i fie inmanat mesajul in maximum 24 de ore, fapt ce ar fi permis participarea lui la inmormantarea fratelui. Acest lucru insa nu s-a realizat, intrucat telegrama a ajuns la destinatar abia anul urmator, in data de 6 ianuarie 2005, dupa sapte zile de cand fusese expediata, informatia putand fi clar