Inercarea industriei publicitare de a modifica spoturile destinate copiilor s-ar putea sa nu fie suficienta. Foarte multi parinti au ales sa nu se duca impreuna cu copiii lor la restaurante fast food si sa se asigure ca acestia nu au acces la spoturile publicitare pentru astfel de produse, scrie Financial Times. Nickelodeon, un canal de televiziune detinut de Viacom difuzeaza un spot in care un personaj de desene animate locuieste intr-un ananas in adancul marii si calatoreste intr-o nava care are forma unui hamburger. Acesta este considerat inadecvat de catre parinti, care incearca sa isi tina copii departe de televizor. La acest segment de parinti s-au gandit cei de la Kraft atunci cand au decis sa nu mai promoveze prajiturile Oreo sau Chips Ahoy!, care sunt considerate de unii junk food. Reclamele se faceau prin televiziune, radio sau reviste adresate copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 11 ani.
Masura a venit in urma liniilor lansate de guvernul american cu privire la dieta, sfatuindu-i pe clientii fast food-urilor sa faca miscare cel putin 30 de minute pe zi, si sa manance fruncte zilnic.
Avand in vedere ca 15% dintre copiii americani sunt obezi, grijile legate de efectele publicitatii la produsele junk food pentru copii cresc, din moment ce acestia nu sunt capabili sa faca distinctia dintre personajele fictive de desene animate si produsele cu care sunt asociate.
Spre exemplu, filmul in care SpongeBob SquarePants, un personaj animat, calatoreste in nava sa in forma de hamburger este sponsorizat de Burger King.
Studiile facute de cateva organizatii non-profit din SUA arata ca acest gen de publicitate determina copii sa insiste ca parintii sa le cumpere junk food si bauturi racoritoare.
Nici un parinte nu s-ar arata surprins de aceste descoperiri, dar industria a primit recent un avertismen