„Angajatorii care nu cunosc legislatia in domeniu limiteaza aceasta activitate doar la instruire.
Protectia muncii inseamna respectarea disciplinei muncii incepand de la angajare si se incheie la finalul activitatii sale“, ne-a declarat Adriana Arghirescu, directorul general al unei firme constantene de consultanta in domeniul protectiei muncii.
Pentru a preveni eventualele accidente de munca si amenzi aplicate ca urmare a nerespectarii normelor legale privitoare la protectia muncii, agentii economici apeleaza, in mai mica sau mai mare masura, la firmele de consultanta specializate si autorizate de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale de a presta servicii in
domeniul securitatii si sanatatii in munca. Firmele de consultanta in protectia muncii sunt abilitate de Ministerul de resort pe diferite ramuri, subramuri si activitati.
Agentii economici care apeleaza la servicii de consultanta sunt nu numai firmele mici si mijlocii, ci si firmele mari.
„Clientii societatilor mari care au compartimentele proprii specializate in domeniile securitatii apeleaza la noi pentru cursurile de perfectionare, deoarece acum suntem in faza unei schimbari a legislatiei, alinierea acesteia la legislatia europeana care trebuie prelucrata cu cei din intreprinderi pentru a putea fi aplicata la
locul de munca.
In cazul societatilor mai mici care nu considera ca este avantajos economic sa-si angajeze un om care sa raspunda de protectia muncii apeleaza la noi si incheie un contract prin care noi ii facem toata partea de protectie a muncii, angajatorul fiind obligat sa o organizeze in cadrul societatii in functie de
dorintele lui“, a adaugat Adriana Arghirescu.
Intrarea in vigoare de la 1 ianuarie 2005 a Legii 346, prin care se constituie Fondul privind asigurarile de accidente si i