Transportatorii din Romania contesta un nou bir instituit de primarul Constantei pentru intrarea in port. Constanta este deja cunoscuta in toata tara drept orasul cu taxe multe si impovaratoare.
Dupa ce prefectul liberal Danut Culetu a declarat, pentru “Evenimentul zilei”, ca a facut demersuri pentru eliminarea taxei de bariera in statiunea Mamaia, au inceput sa apara tot mai multe voci din tara care protesteaza fata de birurile de la Constanta.
Peste 200 de transportatori din Suceava care aduc marfa in port au inaintat o adresa catre Ministerul Transporturilor si prefectul de Constanta, Danut Culetu, in care cer anularea “taxei Mazare, pe care o consideram un abuz si nu o recunoastem ca taxa justificata si legala atita timp cit platim alte taxe de drum (roviniete, accize, motorina etc.)”.
Pentru a ajunge in Portul Constanta, transportatorii din toata tara care folosesc masini de mare tonaj circula pe soseaua de centura a orasului, pe o distanta de doi kilometri.
“Nu ni se pare normal ca, la costul exagerat al rovinietei din acest an, sa platim in plus pentru doi kilometri de varianta, pe care este imposibil de circulat, inca o suma de aproximativ 1,2 milioane lei (la fiecare transport), respectiv 800.000 lei, plus inca 450.000 de lei la fiecare intrare in port”, se arata in scrisoarea trimisa ministrului transporturilor si prefectului de Constanta.
Agentii economici nu cer anularea, ci doar micsorarea taxei de drum. “Daca toate Consiliile Locale din tara ar hotari punerea de taxe de drum in fiecare localitate unde s-ar ajunge?”, se mai intreaba contestatarii.
Seful Serviciului Public de Impozite, Taxe si Alte Venituri din Primaria Constanta, Virginia Stefanica, spune ca taxa in cauza constituie “venit cu destinatie speciala, este fundamentata de necesitatea mentinerii in stare de functionare a ar